Vážení občania!
Dovoľujeme si Vás informovať o zmenách v štruktúre daňových
úradov, ku ktorým dochádza z dôvodu reformných zámerov
realizovaných v Slovenskej republike. K 1. januáru 2012 bude
zriadených 8 daňových úradov v sídlach krajov a 1 daňový úrad pre
vybrané daňové subjekty so sídlom v Bratislave. Na zabezpečenie
výkonu činnosti daňových úradov v pôsobnosti krajov bude od 1.1.2012
vytvorených 39 pobočiek (PDÚ) a 42 kontaktných miest daňových
úradov(KMDÚ)
Transformáciou daňových úradov sa pre klientov nemení dostupnosť
služieb daňovej správy. Sieť daňových úradov a ich
a kontaktných miest bude kopírovať doterajšie lokality daňových
úradov.
Daňové úrady, pobočky alebo kontaktné miesta DÚ budú od 1.1.2012
dostupné na adresách terajších (do 31.12.2012) daňových úradov:
DÚ Bratislava – Ševčenkova 32, 850 00
Podania je možné realizovať aj na nasledovných adresách:
– Radlinského 37, 817 89
– Račianska 153/A, 836 09
– Dr. Vl. Clementisa 10, 820 09
Doručovanie podaní elektronickými prostriedkami
v roku 2012
V súvislosti s legislatívou schválenou na decembrovej schôdzi Národnej rady
SR pripravuje daňová správa začiatkom roka 2012 zavedenie novej formy
plnohodnotnej elektronickej komunikácie. Tá daňovým subjektom zjednoduší
komunikáciu s daňovými orgánmi. Zároveň nový Daňový poriadok (Zákon č.
563/2009 Z.z.) zavádza pre niektoré skupiny daňových subjektov povinnosť
doručovať podania daňovému a colnému orgánu výlučne elektronicky.
Na prebiehajúcej schôdzi NR SR poslanci NR SR schválili novelu zákona
(Zákon č. 563/2009 Z.z), ktorá posúva účinnosť povinnosti komunikovať elektronicky
pre vymedzené daňové subjekty z pôvodného termínu 1. januára 2012 na 1. apríla
2012.
Podľa ustanovenia § 14 nového Daňového poriadku je povinný doručovať podania
elektronickými prostriedkami:
a.) daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
b.) daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
c.) advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
d.) zástupca neuvedený v písmenách b) a c) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane
z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.
Nová povinnosť sa vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený
vymedzený okruh subjektov podať. Výnimku podľa § 14 odseku 2 tohto ustanovenia tvoria
prílohy podania, ktoré môžu subjekty doručovať aj inak ako elektronickými prostriedkami.
Daňová správa pripravuje začiatkom roka 2012 zavedenie novej bezplatnej
formy elektronickej komunikácie. Daňový subjekt získa možnosť plnohodnotne
elektronicky komunikovať aj bez potreby zakúpenia zaručeného elektronického
podpisu ZEP, čo zvyšuje užívateľský komfort daňovníka.
Zároveň ostáva zachovaný súčasný spôsob elektronického doručovania podaní
na základe uzatvorenia Dohody o spôsobe doručovania písomností elektronickými
prostriedkami alebo so zaručeným elektronickým podpisom.
Nový systém elektronickej komunikácie zamedzí problémom s nedostupnosťou portálu
daňovej správy, známe zo záťažových období minulých rokov.
Platenie daní v roku 2012
Daňové riaditeľstvo SR v súčinnosti s Ministerstvom financií SR v týchto dňoch
informuje listom všetky registrované daňové subjekty o závažných zmenách v platení
daní.
V týchto dňoch sú daňovým subjektom doručované (doporučene do vlastných rúk
prostredníctvom Slovenskej pošty) oznámenia, v ktorých príslušný Daňový úrad
oznamuje základné číslo účtu pre platenie dane, ktoré je jedinečné pre každý daňový
subjekt.
S účinnosťou od 1.1.2012 je daňový subjekt povinný platbu dane poukazovanú
daňovému úradu označiť v zmysle Vyhlášky č. 378/2011 Z. z. o spôsobe označovania
platby dane na nové číslo účtu.
Každému daňovému subjektu je pridelené jeho vlastné číslo účtu – tzv. základné číslo
účtu.
Číslo účtu pre úhradu príslušnej dane sa skladá z predčíslia označujúceho druh dane,
zo základného čísla účtu označujúceho daňový subjekt a z identifikačného kódu
Štátnej pokladnice:
Všetky potrebné informácie nájdete na našej vebovej stránke
www.drsr.sk/ v roku 2012 www. financnasprava.sk